Orzechowa gryczanka

A dzisiaj zamiast owsianki na stole ląduje orzechowa gryczanka. Jeżeli ktoś nie próbował kaszy gryczanej w słodkim wydaniu, na pewno musi to nadrobić. Jest pyszna i sycąca, możecie ją zjeść na śniadanie lub zabrać ze sobą  do pracy czy szkoły.
Razem z trzema rodzajami orzechów tworzy prawdziwą bombę odżywczą!
Zdecydowanie jest to pomysł na posiłek dla osób pragnących dostać energetycznego kopniaka 😉

 

 

Składniki (2 porcje)

  • 100g kaszy gryczanej niepalonej (białej)
  • 75g daktyli suszonych
  • 1/3 szkl. orzechów laskowych
  • 1/3 szkl. orzechów włoskich
  • 1/3 szkl. orzechów nerkowca
  • 1-2 szkl. mleka kokosowego (użyłam zrobionego samodzielnie)

Wykonanie

  1. Kaszę gryczaną  gotujemy na wodzie (w stosunku 1:2) ok. 15 min. Daktyle zalewamy niewielką ilością wrzątku i moczymy ok. 20 min. Orzechy siekamy na mniejsze kawałki.
  2. Kaszę i daktyle umieszczamy w blenderze, dodajemy mleko kokosowe* i blendujemy. Na koniec dorzucamy orzechy.

*Ilość zależy od upodobania, przy mniejszej ilości mleka gryczanka będzie gęsta przy większej rzadsza. Ja wykorzystałam tylko 1/2 szkl. mleka i według mnie wyszła troszeczkę za gęsta 🙂

 

(Visited 276 times, 1 visits today)